ADJUST, TÜRKİYE’NİN MOBİL UYGULAMA TRENDLERİ RAPORUNU YAYIMLADI
RAPORA GÖRE, İNDİRİMLERDEKİ ÖNEMLİ ARTIŞ, ARTAN TÜKETİCİ HARCAMALARI VE ARTAN KULLANICI ETKİLEŞİMİ İLE TÜRKİYE’NİN MOBİL UYGULAMA PAZARI HIZLA BÜYÜYOR
Ölçümleme ve analitik şirketi Adjust tarafından yayımlanan Türkiye mobil uygulama trendleri raporuna göre, indirimlerdeki önemli artış, artan tüketici harcamaları ve artan kullanıcı etkileşimi ile Türkiye’nin Mobil Uygulama Pazarı hızla büyüyor. Tüketici harcamaları bir önceki yıl 690 milyon dolar seviyesindeyken, bu rakam 2023'te 910 milyon dolara yükseldi.
En son mobil uygulama trendlerinin ve karşılaştırmalı değerlendirmelerin yer aldığı Adjust mobil uygulama trendleri Türkiye raporu yayımlandı.
Hızlı eyleme dönüştürülebilir bilgiler sunan rapora göre, indirimlerdeki önemli artış, artan tüketici harcamaları ve artan kullanıcı etkileşimi ile Türkiye’nin Mobil Uygulama Pazarı hızla büyüyor. Tüketici harcamaları bir önceki yıl 690 milyon dolar seviyesindeyken, bu rakam 2023'te 910 milyon dolara yükseldi.
Bu ivme, ülkenin gelişmiş mobil alt yapısı ve akıllı telefonların benimsenmesindeki artıştan kaynaklanıyor. Bu da Türkiye’yi küresel mobil pazarında yükselen bir güç merkezi haline getiriyor, geliştiriciler ve reklam verenlere erişimlerini genişletmeleri için fırsatlar sunuyor.
Adjust raporunda, Türkiye’de hızla gelişen uygulama kullanım alışkanlıkları inceleniyor.
Hızlı, eyleme dönüştürülebilir bilgiler arayan pazarlamacılar için özel olarak hazırlanan rapor, önemli kriterleri ortaya koyuyor ve en son trendleri öne çıkarıyor.
Türkiye uygulama pazarındaki en önemli trendlere kısa bir bakış sunan rapora göre 2022, 2023 ve 2024’ün ilk çeyreğinde, Türkiye’deki oyun oturum süreleri sürekli olarak hem küresel hem de MENAT ortalamalarını aştı.
Türkiye’deki finans uygulamaları, MENAT ortalamasını beş puan aşarak yüzde 22’lik 1.gün elde tutma oranına sahip oldu.
2024 yılının ilk çeyreğinde, Türkiye’deki alışveriş uygulaması yüklemeleri bir önceki yıla göre yüzde 36, oturum sayısı ise yüzde 25 arttı.
Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Türkiye'nin mobil ekosistemi, inovasyon ve büyümenin merkezi konumunda. Geniş fırsatlara sahip olan Türkiye pazarında başarının anahtarı, hızlı ve veriye dayalı kararlar almayı sağlayan yeni nesil analitiğin gücünden yararlanmaktan, yapay zeka teknolojileri ile kullanıcı deneyimini kişiselleştirmekten ve etkileşimi artırmaktan geçiyor."
Adjust Hakkında
Adjust hızlı büyüyen dijital markalardan ilk uygulamalarını başlatan fiziksel şirketlere kadar, uygulama pazarlama yolculuğunun her aşamasında şirketlerle çalışır. Adjust’ın güçlü ölçümü ve analitiği, daha iyi sonuçlar sağlayan görünürlük, öngörüler ve temel araçlar sağlar.
Tarih: 19-06-2024