içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Türk Telekom yılın ilk yarısında yüzde 19 büyüdü

Türk Telekom, 2021’in ilk yarı finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2021’de güçlü performansını sürdürerek yılın ilk 6 ayında 15,8 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’un, net kârı 2,6 milyar TL’ye, toplam abone sayısı da 50,7 milyona ulaştı.

Türk Telekom yılın ilk yarısında yüzde 19 büyüdü
Haberi Sesli Dinle

Türk Telekom, 2021’in ilk yarı finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2021’de güçlü performansını sürdürerek yılın ilk 6 ayında 15,8 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’un, net kârı 2,6 milyar TL’ye, toplam abone sayısı da 50,7 milyona ulaştı.

İSTANBUL (İGFA) - Türkiye’deki dijital dönüşümün lideri Türk Telekom, pandemi sürecinin devam ettiği 2021’in ilk yarısında da yüksek performansını sürdürdü. Yılın ilk 6 ayında yüzde 19 büyüme ile 15,8 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 7,8 milyar TL’ye ulaşırken, ilk yarı yılda FAVÖK marjı ise yüzde 49,6 oldu.

Güçlü operasyonel performansı ve başarılı kur riski yönetimi sayesinde yılın ilk yarısında 2,6 milyar TL net kâr elde eden Türk Telekom’un yatırım harcamaları da ilk 6 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artarak 2,7 milyar TL’ye yükseldi.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, sağlam geçmişi, en üst kalitedeki şebeke ile pandemiye yönelik önlemlerin devam ettiği dönemde, sıklıkla değişen müşteri davranışlarına ve iş ortamlarına hızlı bir şekilde uyum sağladıklarını belirtti. "Süratli dijital dönüşüm, stratejik yatırımlar ve birinci sınıf müşteri deneyimi ile sürdürülebilir büyümeye bağlılığımız sürüyor" diyen Önal, Türkiye'de 5G teknolojisine geçişe öncülük etme hedeflerinin devam ettiğini ve fiber yatırımların 5G’ye geçişteki önemine değindi.

Mobil iletişim alanında yüksek değer oluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan Önal, "Mobilde, güçlü pazar payımızın yanı sıra son birkaç yılda kapsama, şebeke kalitesi ve müşteri deneyimi gibi alanlarda büyük kazanımlar elde ettik. Premium segment ürünümüz Prime’a taşıdığımız abone tabanının da güçlü etkisiyle mobil ARPU’daki iyileşme beklentilerimizin de ötesinde seyrediyor. Prime bizlere önümüzdeki dönemler için mobilde daha fazla gelişme alanı sağlayacak" diye konuştu.

Tarih: 10-08-2021

FACEBOOK YORUM
Yorum